Berlingske Business

Tesla og Vestas samarbejder om at lagre energi

Vestas er med i spidsen af udviklingen af batterier til vindenergi. Nødvendig position, vurderer analytiker.

København. Den danske vindmøllegigant Vestas arbejder sammen med elbilsproducenten Tesla om at udvikle en løsning, der kan lagre vindenergi.

Det skriver erhvervsavisen Børsen på sin hjemmesiden torsdag aften.

Vestas bekræfter samarbejdet overfor Børsen. I samme ombæring oplyser Vestas' pressechef, Anders Riis, at Tesla også samarbejder med andre selskaber.

En lagring af vindenergi vil være fordelagtig for Vestas, da det vil kunne bringe prisen ned på den el, som selskabet leverer.

Samarbejdet med Tesla er ifølge Børsen del af et større strategiskifte hos Vestas.

Tidligere i år ændrede selskabet ambition, så det ønsker at blive førende på markedet inden for vedvarende energi generelt og ikke kun inden for vindenergi.

Teknologien fra Teslas' batterier bruges derfor i flere igangværende Vestas-projekter.

Med samarbejdet træder Vestas ifølge Børsen helt frem i de forreste rækker, når det kommer til at udvikle batteriteknologi for vindenergi. Og den position er nødvendig for Vestas, vurderer Jacob Pedersen, der er aktieanalytiker i Sydbank.

- Det er et meget vigtigt skridt for Vestas. Det er noget, der kommer til at kunne sænke omkostningerne for vedvarende energi, den dag batterier kan være med til at lagre energien, siger han til Børsen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen