Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Teori og taxameterstyring i vejen for erhvervsrettet undervisning

Sydamerika er en hvid plet på Innova Airtech Instruments omfangsrige landkort over eksportmarkeder. Virksomheden, der udvikler

og producerer højteknologisk måleudstyr til gas-, olie- og forureningsudslip, mangler stadig viden nok til at kaste sig

ud på det nye marked.


- Indtil nu har de studerendes projekter mest været til glæde for de studerende, men

her er en opgave, vi gerne så løftet af et par erhvervsøkonom-studerende til begge parters fordel, siger Hans

Buur fra Innovas marketingsafdeling. Men han erkender, at samarbejdet nok skal ske på de studerendes initiativ, hvis det skal

blive til noget.


Det er netop sådanne bånd mellem danske virksomheder og de erhvervsøkonomiske uddannelser,

som Dansk Industri (DI) i dag indbyder til diskussion om i Industirens Hus i København. Årsagen er en undersøgelse blandt

DI''s 200 største medlemsvirksomheder, og ifølge DI er tendensen klar: Vind eller forsvind i den globale videnøkonomi.






Teori

og praksis

Det stiller krav til både virksomheder og uddannelsessteder. Undersøgelsen viser, at der er stigende behov

for medarbejdere, der kan kombinere teori og markedspraksis. Interessen retter sig mod de erhvervsøkonomiske uddannelser, fordi

virksomhederne i stigende grad orienterer sig mere mod det globale marked. Her er de studerendes viden om markedsføring og

afsætning til hjælp.


- De globale udfordringer stiller nye krav, hvor et tæt samarbejde mellem virksomheder

og uddannelsessteder er vigtigt. Her viser undersøgelsen, at erhvervsøkonomerne er blevet for teoretisk, siger DI-konsulent

Anne-Marie Levy.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen