Berlingske Business

TDC forpligter sig socialt i Århus

Et af de helt store selskaber i Århus, TDC, er gået i partnerskab med Århus Kommune om det rummelige arbejdsmarked.


Et

tæt og mere formaliseret samarbejde skal sikre de ansatte en tidligere og dermed mere effektiv indsats, hvis de på grund

af fysiske, psykiske, sociale eller familiemæssige årsager får nedsat deres arbejdsevne. Målet er, at bevarer

deres tilknytning til arbejdsmarkedet.


Det nyskabende ved virksomhedsserviceaftalen i Århus er, at den sikrer alle virksomhedens

medarbejdere uanset bopæl. En konsulent i Århus Kommunes Arbejdsmarkedsnetværk koordinerer samarbejdet internt og

i forhold til andre kommuner. Derudover vejleder konsulenten om de muligheder, det offentlige kan tilbyde. Konsulenten bidrager samtidig

med forslag om uddannelse, optræningsforløb, fleksjob m.m.


Virksomhedsserviceaftalen giver tillige Århus Kommune

mulighed for at tilbyde jobtræning eller fleksjob til ledige hos TDC.


TDC har ca. 4.500 ansatte i Århus i selskaberne

TDC Internet, TDC Tele Danmark, TDC Forlag og TDC Mobil.


- Vi har stor interesse i at fastholde dygtige medarbejdere, selvom

de får nedsat arbejdsevne, siger HR-udviklingschef Ole John Andersen, TDC Tele Danmark.


Aftalen med TDC er den anden i

en række af aftaler, som Århus Kommunes Arbejdsmarkedsnetværk håber at indgå med store lokale virksomheder.


Den

første aftale blev indgået sidste år med Ruko A/S, der har godt 300 ansatte i Århus, Odense og Herlev.


Socialdirektør

John Lysholm Jepsen, Århus Kommune, mener, at aftalen sætter en ny standard for samarbejdet mellem det private og det

offentlige om det rummelige arbejdsmarked. Han håber, aftalen motiverer flere af kommunens virksomheder til at indgå lignende

aftaler.


Arbejdsmarkedsnetværk blev etableret for to år siden. Det hjælper virksomheder med at fastholde ansatte,

at rekruttere arbejdskraft og at lette det administrative arbejde for virksomhederne i relation hertil.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen