Berlingske Business

Tårnhøje forventninger til renteforhøjelse i næste uge

GLOBAL-MARKETS
Arkivfoto. U.S. Federal Reserve i Washington, DC. Foto:

Det vil komme som en kæmpe overraskelse, hvis den amerikanske centralbank, Federal Reserve, ikke kommer med en renteforhøjelse, når den holder møde i næste uge.

Efter at udtalelser af en række fremtrædende Fed-medlemmer på de seneste har peget entydigt i den retning, og nøgletallene i øvrigt har tegnet et positivt billede af udviklingen i verdens største økonomi, er forventningerne kørt markant i vejret.

Ifølge Bloomberg sætter markedet nu en 98 pct. sandsynlighed for en renteforhøjelse efter Fed-mødet 14-15. marts, og siden 1. marts er sandsynligheden steget fra i forvejen høje 80 pct.

Crystal globe with pile of coins on grunge world map

- Det er en sjælden begivenhed, når Bloomberg's World Interest Rate Probability-skærm fortæller mig, at der er en 98 pct. sandsynlighed for en Fed-renteforhøjelse om otte dage, noterer analysedirektør Kathleen Brooks fra City Index ifølge CNN Money.

- Forventningerne til en renteforhøjelse af Fed er sjældent så høj med mere end en uge indtil rentebeslutningen, tilføjer hun.

23BUSUSA-FEDYELLEN-142232.jpg

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen