Berlingske Business

Swissair vil sælge aktier i polske LOT

Ifølge talskvinden for det polske finansministerium kommer ledelsen for Swissair i næste uge til Polen for at tale med finansminister,

Wieslaw Kaczmarek, om salget af aktieposten på 25,1 pct. Det rapporterer det polske nyhedsbureau PAP ifølge Bloomberg

News.


Jørgen Lindegaard, koncernchef for SAS, har tidligere udtalt, at bl.a. LOT er strategisk interessant for selskabet.


Polen

har ifølge forlydender allerede indledt forhandlinger med British Airways og Lufthansa om et tættere samarbejde.


For

et par år siden solgte den polske stat 37,6 procent af aktierne for cirka 1,5 mia. kr. til Swissair, der overbød Lufthansa

og British Airways.


Efter en kapitaltilførsel er ejerandelen dog reduceret til 25,1 pct. De ansatte i LOT ejer 6,9 pct.

af selskabet, og den polske stat de resterende 68 pct. af selskabet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen