Berlingske Business

Svensk ja-side går frem

Et mindre lyspunkt for ja-siden, men det rokker dog ikke ved nej-siden fortsat fører komfortabelt. I Sverige er 47 pct. af

vælgerne negativt stemt over for euroen, mens tilhængerne udgør 36 pct.



Hele 16 pct. af svenskerne har endnu

ikke taget stilling til, hvad de vil stemme ved afstemningen om euroen søndag den 14. september.



Målingen er foretaget

af instituttet Sifo.



Danske Bank bemærker, at slaget synes at være tabt for ja-siden, og tilhængerne af euroen

skal hive et par hvide kaniner op ad hatten i slutspurten af valgkampen, hvis de skal vinde.



- Den store gruppe af tvivlere gør

dog, at udfaldet af afstemningen er ekstraordinært usikkert. Tvivlergruppen i Sverige er markant større end i Danmark

og erfaringerne fra Danmark viser, at denne gruppe først bliver reduceret meget tæt på afstemningstidspunktet,

lyder det i en analyse fra Danske Bank.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen