Berlingske Business

Storkunder vil droppe PostNord på grund af dårlig service

PostNords danske direktør, Peter Kjær Jensen, genkender ikke billedet af, at kunderne er utilfredse.

København. En række af PostNords store danske erhvervskunder er så trætte af fejl og dårlig service, at de nu forsøger at droppe den kriseramte postkoncern som leverandør af millioner af breve.

Det gælder blandt andet de store forsikrings- og pensionsselskaber. De hælder dermed salt i såret hos PostNords tabsgivende forretning.

Det skriver Finans.

28BUS20171027-132642-3-1354.jpg

Brancheorganisationen Forsikring & Pension (F&P) klager blandt andet over, at det giver problemer med svarfrister, fordi de fysiske breve er for lang tid om at nå frem.

Derfor vil de have lov til at droppe PostNord og i stedet sende digitale breve via e-Boks.

- Det er problematisk for selskaberne at benytte PostNord, fordi mange breve går tabt eller kommer sent frem, siger Torben Weiss Garne, underdirektør i F&P, til Finans

- Og når vi har et velfungerende e-Boks-system, der kan håndtere personfølsomme data, mener vi, at det er bedst for alle parter, at pensions- og forsikringsselskaberne får lov at sende breve direkte hertil, tilføjer han.

Private virksomheder skal have kundernes samtykke for at benytte e-Boks til personfølsomme breve.

24BUSPOSTNORD-153039.jpg

F&P vil nu have politikerne til at justere loven, så de kan benytte e-Boks på samme måde som offentlige styrelser, der som udgangspunkt sender posten digitalt.

Per Nikolaj Bukh, professor i økonomistyring ved Aalborg Universitet, vurderer, at de utilfredse kunder kan blive et stort problem for PostNords danske forretning.

- Det ser ud som om, at forskellige store kunder søger væk fra PostNord, fordi serviceniveauet er blevet dårligere, og priserne er steget. Der er ingen tvivl om, at det er en væsentlig udfordring for Post Danmark, der kæmper for at få økonomien til at hænge sammen, siger han.

LarsChemnitz

Direktør for PostNords danske forretning Peter Kjær Jensen, genkender ikke billedet af, at kunderne stikker af på grund af dårlig service.

- Vi har en dialog med vores store kunder, og det er overhovedet ikke det billede, vi har af situationen, siger han til Finans.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen