Berlingske Business

Spotify håber på sød musik: Lurer på børsnotering i USA

US-STOCKS-MARKETS-CLOSE - 2018
Ifølge flere medier har Spotify kurs mod en børsnotering på Wall Street. Scanpix/Bryan R. Smith/arkiv

Spotify har ingen kommentarer til oplysningerne om, at selskabet har kurs mod en børsnotering.

New York. Streamingtjenesten Spotify har planer om at blive noteret på børsen på Wall Street i New York.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters, der har oplysningerne fra kilder tæt på processen.

Ifølge kilderne er Spotifys plan at gå på børsen i løbet af første halvdel af 2018.

Det amerikanske nyhedsbureau Bloomberg skriver dog, at Spotify i december ansøgte det amerikanske børstilsyn om at få lov til at komme på børsen i første kvartal i år.

Selskabet selv har ingen kommentarer til de to mediers oplysninger.

pix-Trådløst

Sidste år blev Spotify vurderet til at have en markedsværdi på 19 milliarder dollar (117 milliarder kroner).

Det svenske musikmedie oplyste i juni, at man har mere end 140 millioner aktive brugere. Omkring 60 millioner betaler for et abonnent og slipper dermed for reklamer.

Det er dermed den største spiller på markedet. Den nærmeste konkurrent, Apple, har omkring 30 millioner betalende kunder.

Da Spotify for to år siden hentede omkring 500 millioner dollar i ny kapital, blev selskabet værdisat til 8,5 milliarder dollar (omkring 52 milliarder kroner).

/ritzau/

ENTERTAINMENT-US-F1-TAYLOR SWIFT

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen