Berlingske Business

Sportskæder slår sig sammen i Danmark

Sport
Sportskæderne Sportigan og Sport 24 har sammenlagt administrationen og har på den måde fusioneret. Her ses konkurrenten Intersport. Foto:

Sportskæderne Sportigan og Sport 24 har sammenlagt administrationen og har på den måde fusioneret.

Sportskæderne Sportigan og Sport 24 har sammenlagt deres hovedkvarterer. Det skaber samlet en sportskæde, der omsætter for over en milliard kroner, skriver Børsen.

Sportigan har 73 sportsforretninger landet over, mens Sport 24 hovedsageligt sælger sportstøj- og udstyr over internettet.

»Så synergierne er meget store hele vejen rundt. Det er en naturlig udvikling i branchekonsolideringen. Vi er vel det, man kan kalde et perfekt match,« skriver selskaberne i en pressemeddelelse ifølge Børsen.

Mens Sportigan længe har været på det danske marked, er Sport 24 et relativt nyt brand. Sport 24 er en fusion af tre jyske sportskæder, der i 2011 gik ud af Intersport-samarbejdet.

De to selskaber sammenlægger kun administrative opgaver og logistik. Dermed bliver begge brands fastholdt.

Ifølge Børsen vil den fusionerede forretning sælge sportstøj- og udstyr for 1,2 milliarder kroner om året.

nike-scandals

»Alle Sportigan-butikker bevarer med den planlagte model deres selvstændighed, men kommer til at arbejde sammen med et endnu stærkere funderet kædehovedkontor, end vi som selvstændig kæde kan levere.«

»Vi får nye og flere kræfter - det bedste fra to verdener, om man vil,« skriver Lars Elsborg, direktør i Sportigan, ifølge Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen