Berlingske Business

Små pensionsselskaber presses af nye love

PFA
Koncerndirektør i PFA Lars Ellehave-Andersen mener, at de mindre selskaber skal bruge alt for mange kræfter på at leve op til de mange love og regler, da de ikke har de nødvendige ressourcer til at sætte gang i udviklingen af nye tiltag over for kunderne, fremhæver PFA. Foto:

Landets største pensionsselskab PFA mener, at et væld af nye love og regler vil presse små selskaber voldsomt.

Regeringen har sendt en større kaskade af nye love og regler ned over pensionsbranchen, og når den gør det, er det pensionsgiganterne, som vinder. De mange regler vil langsomt suge kræfterne ud af de mindre selskaber.

Sådan lyder det fra landets største pensionsselskab PFA. Selskabet lancerede i går et nyt digitalt værktøj ved navn Optimator, der er målrettet virksomhederne. Mere præcist er det meningen, at virksomhederne skal gå ind på hjemmesiden og få overblik over, hvordan den pensionsordning, som de giver deres medarbejdere, er skruet sammen.

Samtidig kan virksomhederne sammenligne, hvordan deres ordning er i forhold til andre firmaer inden for samme branche samt andre af PFAs kunder.

11BUSPix-pensionscase-indve.jpg

Koncerndirektør i PFA Lars Ellehave-Andersen mener, at de mindre selskaber skal bruge alt for mange kræfter på at leve op til de mange love og regler, da de ikke har de nødvendige ressourcer til at sætte gang i udviklingen af nye tiltag over for kunderne, fremhæver PFA.

»Med al den regulering, som branchen bliver udsat for i øjeblikket, vil en stor del af de kræfter, der skulle have været brugt til udvikling, i stedet blive afsat til at sikre, at man overholder loven. Det vil give et træk hen mod en konsolidering. De mindre selskaber vil blive presset mere og mere på omkostningerne, og de vil ikke have kræfter nok til udvikling,« siger Lars Ellehave-Andersen og fremhæver, at det i øjeblikket er solvensreglerne, som lægger kraftige bånd på pensionsbranchen..

Pfa_kapitalfonde_Business

Med den nye onlinetjeneste satser PFA på både at fastholde ekstisterende kunder og erobre nye. Det er i høj grad de små og mellemstore virksomheder, selskabet vil gå efter. I gør kom PFA samtidig med regnskab for tredje kvartal. Det viser en ganske pæn fremgang for selskabet. Kundernes indbetalinger er i årets første ni måneder på 19,4 milliarder kroner, hvilket er 14 procent højere end samme periode sidste år. Det er samtidig én milliard kroner mere end de samlede indbetalinger for hele sidste år.

09BUS49210467.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen