Berlingske Business

Skat udbetaler igen udbytteskat

Skat
Foto:

Efter en pause på grund af svindelsagen i august er Skat i dag igen begyndt at udbetale refusion for udbytteskat. Men det foregår fra en ny enhed med bedre sikkerhed, oplyser Skat.

Skat begynder fra i dag at udbetale refusion for udbytteskat, efter udbetalingerne siden august sidste år har været sat på pause. Det skyldes, at omkring 100 udenlandske selskaber mistænkes for at jave svindlet sig til en refusion af dansk udbytteskat.

Sanjay Shah

Siden august er der indløbet cirka 28.000 krav om refusion for cirka 2,5 milliarder kroner. Skat oplyser, at udbetalingerne nu sker fra en ny enhed med bedre kontrol af dokumentationen for kravet om refusionsudbetalinger.

»Jeg er meget glad for, at vi er kommet så langt, at vi nu kan genoptage udbetalingerne af refusion af udbytteskat. Siden udbetalingerne blev sat i bero, har vi knoklet for at stable et nyt og langt mere fintmasket udbetalingssystem på benene i en ny enhed. Det betyder blandt andet, at der nu er højere krav til dokumentation end tidligere,« skriver fungerende direktør for Kundeservice i Skat Karin Bergen i en pressemeddelelse.

Skatteminister

Som en del af ændringerne i Skat er der foruden den nye udbetalingsenhed oprettet tre nye enheder, som skal sikre kvalitet i sagsbehandlingen på udbytteområdet. De tæller en såkaldt Task Force Udbytte, der skal stå for målrettet kontrol og analyse af udbytteområdet, en ny overvågningsenhed, der skal holde øje med alle typer udbetalinger i Skat og endelig Skats nye Antisvindel-enhed, som skal analysere trends og risikobilleder i forhold til international organiseret kriminalitet på skatteområdet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen