Berlingske Business

Skat skruer op for indsatsen mod grænseoverskridende skattesvindel

skattefar
Foto:

Skattemyndighederne øger indsatsen mod den internationale svindel og skatteunddragelse, men også professionelle danske idrætsklubber og grådige danske hovedaktionærer kommer i søgelyset.

Skat vil i 2015 skrue op for indsatsen mod den grænseoverskridende skattesvindel, pengevask, transfer-pricing, social dumping og ikke mindst den fortsatte jagt på de danske borgere og virksomheder, der forsøger at skjule formuen i et af verdens skattelylande, skriver Politiken.

Planerne fremgår af Skats nye aktivitetsplan for 2015, som offentliggøres tirsdag. I modsætning til tidligere skal skattekontrollen fremover i langt højere grad baseres på de analyser, erfaringer og store mængder af data, som skattemyndighederne er i besiddelse af om både enkeltpersoner og virksomheder.

Benny Engelbrecht

Skats direktør, Jesper Rønnow Simonsen, forklarer, at skattekontrollen skal være mere målrettet og metoderne mere intelligente.

»Vi skal være bedre til at ramme rigtigt, til at udnytte de store mængder af data, som vi får ind om skattebetalingerne - inden vi går i gang med de fysiske kontroller ude i virksomhederne og ude blandt borgerne. Vi skal med andre ord være meget bedre til at forberede og målrette vores skattekontroller, så vi ikke skyder med spredehagl eller tager fat på et lille hjørne af en stor sammenhæng«, siger Jesper Rønnow Simonsen til avisen.

pix-aktier

Skat har blandt andet nedsat en særlig enhed, der skal sikre, at Danmark får mere ud af at udveksle skatteoplysninger med andre lande, skriver Politiken.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen