Berlingske Business

Skarp på effektiv konkurrence

22busnavneReneSvendsen-Tune.jpg
Overskrift
 

René Svendsen-Tune er udnævnt til adm. direktør for GN Netcom og medlem af GN Store Nords direktion fra 1. april 2015.

Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Nu har jeg siden 2007 som medlem af GNs bestyrelse arbejdet med omstilling og strategiudvikling i GN og GN Netcom. På den baggrund er det utroligt motiverende at få lov til at lede den daglige eksekvering af vores »Innovation and Growth«-strategi.

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Mine seneste to day job hos NSN/Nokia Networks og svenske Teleca har været turn-around opgaver. Her overtog jeg forretninger, som havde det skidt, med det mål at vende udviklingen, og det gik godt i begge tilfælde. Hos GN Netcom går forretningen allerede rigtig godt, og vi skal forankre og udvikle det momentum, der er skabt.

af

Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Teknologisektoren og det internationale-globale miljø har været den røde tråd. Qua de job, jeg har varetaget, har jeg haft de store globale teknologibrands og teleselskaber fra USA, Asien og Europa som kunder og partnere. Det tankesæt og den indsigt, som det har udviklet, har jeg forsøgt at bringe ind i GNs bestyrelse og nu også i GN Netcoms organisation.

Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Jeg er uddannet elektroingeniør. Det blev ikke til meget med elektronisk design for mig, men jeg kan tale sproget og ønsker at forstå nuancerne i den teknologiske udvikling. Det har betydet meget i mine job indenfor salg og generel ledelse, og vil også få betydning for mit nye job hos GN. Det er afgørende for os at træffe de rette teknologiske beslutninger.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

Vi skal konstant kunne læse markedet og forstå, hvor vi er relevante og kan konkurrere effektivt. Og vi skal ramme rigtigt med produkterne – hver gang. Jeg ved, det kan lyde lidt floskelagtigt, men med den innovationskraft og hastighed denne sektor kræver, skal vi være meget skarpe her.

Niels Svenningsen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen