Berlingske Business

Sælgere dropper bilen

Sælgere lægger langt færre kilometer bag sig
Foto:

Finanskrisen har fået sælgerne til at køre en femtedel mindre.

Sælgere har brugt langt mindre tid bag rattet på grund af finanskrisen. For et år siden kørte en sælger gennemsnitligt 40.000 kilometer om året. I dag er tallet faldet til 32.000 kilometer. Det skriver dr.dk.

- Man sidder mere på kontoret end man gjorde for et år siden, konstaterer Børge Agerbæk, der er formand for det trafik- og vejpolitiske udvalg i Business Danmark til DR.

Årsagen mener han er de mange konkurser, som betyder, at der er færre virksomheder for sælgerne at køre ud til. Og så er sælgerne blevet dygtigere til at strukturere deres hverdag, mener han.

Susanne Wiatr Borg, phd-studerende ved Syddansk Universitet og forsker i salg og key account management mener da også, at det er det helt rigtige for virksomhederne, at sælgernes ressourcer planlægges nøje.

- Sælgere udgør en af de dyreste omkostninger for virksomheder, og derfor er det ikke specielt overraskende, at man reducerer deres tid i bilen, siger Susane Wiatr Borg til DR.

For virksomhederne gælder det ifølge hende om at gøre sig synlig igennem email, sms og ad andre kanaler end selve salgsbesøgene.

- ulha

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen