Berlingske Business

Royal Copenhagen må af med 1,8 millioner i erstatning

En tidligere porcelænsarbejder hos Royal Copenhagen kan se frem til en stor check fra sin tidligere arbejdsgiver.

Den 59-årige Farooq Bhatti, der har arbejdet på Royal Copenhagen siden 1970, har modtaget 1.847.000 kroner i erstatning for en arbejdsulykke på porcelænsfabrikken i 2004.

Det skriver Nyhedsbrevet 3F.

Ulykken skete få måneder før Royal Copenhagen flyttede fra fabrikken på Frederiksberg til nye lokaler i Glostrup, og fokus derfor var andre steder. En af de ting, der ikke fungerede, var de mekaniske skubbere. De skulle lette flytningen af de tonstunge vogne med porcelæn fra ovnen, hvor Farooq Bhatti arbejdede.

- Det var tit, det ikke virkede, så vognene skulle flyttes manuelt. Hjulene var smurt med noget speciel olie for at få dem til at glide bedre i skinnerne, så gulvet var spejlglat. Og så faldt jeg, fortæller Farooq Bhatti, der har svært ved at sidde stille. Hvert 20. minut må han rejse sig og gå lidt rundt, indtil smerterne forsvinder, og han kan sætte sig igen.

Produktionsdirektør Thomas Hebo Lønholdt siger, at i dag er det en del af hverdagen på Royal Copenhagen at tænke bedre arbejdsmiljø.

- Formålet med udflytningen var både at få en mere glidende produktion og få skabt nogle bedre arbejdspladser. Og vi arbejder løbende på forbedringer. I øjeblikket har vi blandt andet fokus på støj, varme og sollys, siger Thomas Hebo Lønholdt til Nyhedsbrevet 3F.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen