Berlingske Business

Rekordmange indbrud i 2008

2008 har været det værste indbrudsår nogensinde. På bare to år er antallet af indbrud i private steget med 40 procent.

43.768 gange har indbrudstyve været på spil i lejligheder og villaer i løbet af det seneste år. Det gør 2008 til det værste indbrudsår nogensinde, viser en opgørelse fra Forsikringsoplysningen. Antallet af indbrud i villaer og lejligheder har aldrig været over 40.000.

Det oplyser Forsikringsoplysningen.

For bare to år siden blev der ifølge Danmarks Statistik kun begået 31.200 indbrud i villaer og lejligheder. Dermed at antallet af indbrud steget med 40 pct. siden 2006.

Forsikringsoplysningen ser danskernes generelt gode økonomi som en stor del af forklaringen på det stigende antal indbrud.

- Mange har udskiftet ældre indbo med nyt, som eksempelvis designermøbler og dyre fladskærms-tv, ligesom den gamle stationære pc ofte er skiftet ud med en bærbar. Det betyder, at der selv i almindelige hjem som regel er gode ting at stjæle, siger Christian Skødt.

Nye tal viser, at indbrudstyve får lidt mere med i sækken, hver gang de begår et indbrud. Tallene for erstatninger efter indbrud for første halvår af 2008, viser at det gennemsnitlige udbytte ved hvert indbrud er steget med 21 pct. siden 2006.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen