Berlingske Business

Regeringen vil indføre jobpræmie på 30.000 kroner

Helhedsplan
Statsminister Lars Løkke Rasmussen(v) præsenterer tirsdag 30. August 2016 regeringens Helhedsplan - for et stærkere Danmark. Præsentationen finder sted ved et pressemøde i Spejlsalen på Christiansborg (Foto: Ólafur Steinar Gestsson/Scanpix 2016) Foto:

Langtidsledige, der kommer i job, har udsigt til en jobpræmie på 30.000 kroner, hvis det står til regeringen.

København. Regeringen vil indføre en en særlig jobpræmie på op til 30.000 kroner til langtidsledige, der kommer i arbejde, fremgår det af 2025-planen under overskriften "Det skal bedre betale sig at arbejde".

q

Samtidig indføres et nyt målrettet jobfradrag.

Danish Kroner

- Dermed vil den største gevinst ved Jobreformen tilfalde den langtidsledige, som tager skridtet fuldt ind på arbejdsmarkedet. Det vil give dem en ekstra tilskyndelse til at komme i beskæftigelse og få gavn af den aktuelle fremgang på arbejdsmarkedet, lyder det i planen.

- Samtidig vil vi justere en række offentlige ydelser. Det vil øge gevinsten ved at være i arbejde og øge beskæftigelsen.

Ekspert: Løkke vil styre pressen med Facebook-udsendelse

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen