Berlingske Business

Rater fortsætter fald på Asien-Europa

CHINA-ECONOMY-TRADE
Arkivfoto. Foto:

Raterne på containerfragt mellem Asien og Europa faldt yderligere i denne uge.

Dermed er de ratestigninger, der blev implementeret i slutningen af juli, nu helt blevet udvisket, hvilket understreger rederiernes problemer med at fastholde niveauerne i et marked præget af ubalance mellem udbudt kapacitet og efterspørgsel.

Ifølge branchemediet joc.com, der refererer til tal fra Shanghai Shipping Exchange, faldt raterne på Asien til Europa i denne uge med 10,4 pct. til 694 dollar per 20-fods container, og niveauet er dermed faldet tre uger på stribe efter de store stigninger i slutningen af juli, da generelle rateforhøjelser hævede niveauet til 1125 dollar fra 713 dollar.

Det samlede fragtrateindeks, Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der dækker over spotpriserne for fragt af containere fra Shanghai til en stribe destinationer verden over, herunder de tunge ruter mellem Asien og Europa, faldt i denne uge med 5,8 pct. til 597,47. I sidste uge lød faldet på 6,8 pct.

pix

Stadil

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen