Berlingske Business

Rambøll telefonerer i Afrika

Rambøll telefonerer i Afrika - 1
Foto:

Rådgivningsvirksomheden Rambøll satser på det afrikanske marked for mobiltelefoni. Hvert år skal 50.000 nye mobilmaster opstilles, og Rambøll vil være med.

Til næste år vil Rambølls afdeling for it- og telekommunikation hente næsten en tredjedel af sin omsætning i Afrika.

"Vi venter meget stor vækst i Afrika de næste år, og vi venter, at Afrika vil udgøre 29 procent af vores tele-division i 2010," siger Poul Albeck, der er chef for Rambøll Telecom, til Dagbladet Børsen.

Rambølls styrke er, at selskabet har udviklet en mobilmast, der ikke indeholder så meget stål som konkurrenternes master og derfor er let at transportere. I de kommende år, venter koncernen, at der årligt skal sættes 50.000 mobilmaster op på kontinentet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen