Berlingske Business

Professor: De trykte tilbudsavis kan aldrig dø

Postkasser skal forsvinde, eller der skal ændres på lovgivningen, hvis tilbudsaviserne skal dø, mener ekspert.

Selv om danskerne går over til en mere teknologisk hverdag, forbliver tilbudsaviserne i vores hverdag. Trykte tilbudsaviser kommer nemlig aldrig til at dø ud.

Det mener Alexander Josiassen, professor i marketing på Copenhagen Business School, CBS.

- Rent teknologisk har de trykte tilbudsaviser allerede udlevet deres livstid, men de lever, fordi vi ikke kan slippe for dem. Jeg ser slet ingen ende på det, siger han.

Alexander Josiassen mener, at fidusen ved de husstandsomdelte tilbudsaviser er, at de er svære at slippe for. Når de allerede er nået hjem i husstanden, kan man lige så godt bladre dem igennem.

- Der skal ske noget helt radikalt, hvis det her skal stoppe. Vi skal helt stoppe med at have postkasser, fordi alt bliver digitalt, eller også skal lovgivningen ændres, så tilbudsaviserne bliver et tilvalg frem for et fravalg, siger han.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen