Berlingske Business

Priserne er stadigvæk pressede for voksende SAS

SAS - 20170508111220463_org.jp
SAS fløj 2,4 millioner passagerer i april. (arkivfoto) Free/Colourbox

Flere fløj med SAS i april, men passagererne presser stadig prisen i et hårdt marked. Det viser seneste tal.

SAS fløj 2,4 millioner passagerer i april, en stigning på 2,4 procent. Det viser de seneste trafiktal fra selskabet. Markedet er dog fortsat under et tungt pres.

Den gennemsnitlige pris faldt med syv procent i forhold til sidste år.

»Selv om efterspørgslen vokser, så er markedet stadig udfordrende, med afkastet på historisk lave niveauer.«

»Derudover er priserne på flybrændstof steget i forhold til samme år,« skriver SAS i sin meddelelse om udviklingen.

Påsken, der i år faldt i april, har hjulpet SAS godt i kvartalet.

SAS fløj 2, 4 millioner passagerer i april, en stigning på 2,

Den samlede mængde udbudte biletter, målt på antallet af fløjne sædekilometer, steg med 8,2 procent mens antallet af kilometer fløjet med passagerer er steget 17,7 procent.

Det betyder, at SAS kunne fylde sine fly med gennemsnitligt 76,3 procent, et hop fra 70,1 procent i samme periode sidste år.

Det er afgørende for flyselskaber at fylde flyene så meget som muligt, da de faste omkostninger ved en flyafgang er omtrent de samme, om flyet er helt fyldt eller tomt.

Ærkerivalen Norwegian kunne fredag fremvise en vækst i antallet af passagerer i april på 15 procent til 2,64 millioner passagerer.

I januar overhalede Norwegian SAS og blev Skandinaviens største flyselskab.

SAS SAS leverer igen overskud

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen