Berlingske Business

Prisen på bredbånd kommer til at styrtdykke

Mobil
Foto:

Næste generation af bredbånd er på vej, og det kan udløse en regulær priskrig.

Teleselskaberne er så småt begyndt at tilrettelægge deres strategi ud fra den næste generation af trådløse internetforbindelser. De kaldes for LTE, Long Term Evolution, og betegnes også 4G.

Udrulningen af LTE kan give den enkelte bruger en båndbredde på op til 33 megabit per sekund. Derudover vil LTE gøre, at kapaciteten stiger på netværket. Det skriver Version2.

Teleanalytiker John Strand vurderer, at den nye generation af trådløst internet vil sende priserne i bund.

- Priserne vil styrtdykke. Der vil være mange, som vil migrere væk fra ADSL, og det vil føre til en konsolidering på det europæiske telemarked, siger John Strand til Version2.

Der er endnu ikke fastsat en standard for, præcis hvad teknologien 4G kommer til at dække over.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen