Berlingske Business

PostNord-ansatte genoptager arbejdet i Taastrup

Knap 100.000 dag-til-dag breve er blevet forsinket på grund af strejken, der brød ud torsdag aften.

København. Der sorteres igen breve på PostNords brevterminal i Taastrup.

De flere end 200 medarbejdere, der torsdag aften nedlagde arbejdet, har fredag eftermiddag genoptaget det.

Det oplyser PostNord i en pressemeddelelse.

Arbejdsgenoptagelsen glæder PostNords HR-chef, Hans Erik Lindkvist.

- Jeg er glad for, at medarbejderne har genoptaget deres arbejde, så vi kan få vores kunders breve sorteret og ud på omdeling, som man med rette kan forvente.

- Jeg er ked af de gener, den overenskomststridige arbejdsnedlæggelse giver vores kunder, siger han i meddelelsen.

Strejken skyldes arbejdsmiljøet, har tillidsrepræsentant for postarbejderne i Taastrup, Karina Sørensen, forklaret DR.

- Mine kolleger har rejst en række kritikpunkter over for deres lokale ledelse.

- Rigtigt meget handler om det fysiske arbejdsmiljø; vi har kolleger, der fryser på arbejdet, og kolleger, der slet og ret har det meget varmt, sagde hun fredag eftermiddag til DR.

De ansatte er ifølge hende ligeledes utilfredse med længden af egenbetalte frokostpauser samt et rygeforbud på PostNords matrikler, som er startet 1. april.

Ifølge PostNord er godt 100.000 dag-til-dag breve til og fra Østdanmark blevet forsinket som følge af strejken. Disse forventes omdelt mandag.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen