Berlingske Business

Parken lukker totalt i om kursmanipulationssag

Østre Landsret afsiger dom i en sag om kursmanipulation mod Øs
Arkivfoto: Parken anker ikke sin dom for kursmanipulation endnu en gang. Foto:

Parken nægter fortsat at stille op til interview omkring koncernens kursmanipulationssag.

Fodbold- og fritidskoncernen fra Østerbro har tirsdag opgivet at indbringe dommen fra Østre Landsret for Højesteret

Men ud over en kort meddelelse til fondsbørsen vil Parken ikke svare på spørgsmål om sagen, oplyser pressechef Jes Mortensen fra Parken Sport & Entertainment til Ritzau Finans.

Den samme tavshed blev journalister også mødt med forrige uge, da Parken i landsretten blev idømt en bøde på 13 mio. kr. - samt en del af sagsomkostningerne - som straf for grov kursmanipulation ved handler med selskabets egne aktier.

Selskabet ændrer dog ikke på sine forventninger til 2017 om en omsætning på 1250 til 1275 mio. kr. og et resultat før skat på 60 til 80 mio. kr. Parken vil dog ikke oplyse, om de 13 mio. kr. og sagsomkostningerne regnes med i den forventning, eller om de er bogført som særlige poster uden for det almindelige resultat.

Don Ø

Københavns Byret idømte i 2015 Parken en bøde på 1 mio. kr. for handlen med egne aktier, men den dom ankede selskabet til landsretten.

Også tidligere bestyrelsesformand Flemming Østergaard og daværende direktør Jørgen Glistrup ankede deres domme fra byretten og modtog skærpede domme ved landsretten. Dommene lød her på halvandet års fængsel til hver.

Parken-aktien starter tirsdagens aktiehandel med at stige 0,6 pct. til 87 kr. - blandt andet oven på fodboldholdet FC Københavns sejr i superligaens slutspil mandag aften, der bringer klubben tættere på mesterskabet.

Don Ø får sin dom i landsretten om seks uger

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen