Berlingske Business

Overophedet motor tvinger SAS-fly til at vende om

sas Dansk mærkesag lider skibbrud på klimamøde
Foto:

For tredje gang på få dage er et fly fra SAS blevet tvunget til at vende om på grund af teknisk problem.

Et SAS-fly på vej fra København til Shanghai er tirsdag aften blevet tvunget til at vende om på grund af et teknisk problem.

Og de 231 passagerer om bord kan først i løbet af onsdagen forvente at få plads på et andet fly med kurs mod den kinesiske storby.

Det skriver den svenske avis Expressen.

fly

Flyet var lettet fra København klokken 20.13, men returnerede efter cirka en time i luften.

»Det var en for høj temperatur i en motor, og man er blevet nødt til at vende tilbage til København for at få teknisk hjælp,« siger Anna Kansell fra luftfartsselskabets presseafdeling til avisen.

Flyet kommer ikke på vingerne i løbet af natten, og passagererne bliver i stedet booket om til andre afgange i løbet af onsdagen, fremgår det.

For et par dage siden overgik det samme passagererne på et andet SAS-fly. På grund af et radarproblem måtte et fly på vej til Hongkong returnere til lufthavnen Arlanda ved Stockholm.

»Det er yderst usædvanligt, at sådan noget sker. Det er to forskellige fejl. Tekniske fejl kan opstå,« siger Anna Kansell og tilføjer, at SAS »sætter sikkerheden først«.

NORWEGIAN AIR-STRATEGY/

For godt en uge siden besluttede kaptajnen på et SAS-fly med kurs mod Chicago i USA at returnere til København.

Selskabet oplyste til Ekstra Bladet, at flyet med 240 passagerer vendte om efter en indikation på lavt olietryk i en af motorerne.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen