Berlingske Business

Over 20.000 nye biler kom på vejene i marts

Bilejere frygter misbrug af mulighed for at sænke farten S: Tr
Ifølge Danmarks Statistik, har der været en markant stigning i bilsalget de seneste par måneder. I marts måned kom der over 20.000 nye biler på vejene. Foto:

Bilsalget går fortsat forrygende herhjemme, og marts var ingen undtagelse. Også brugte biler handles mere.

Der kom 20.400 nye personbiler på vejene i marts korrigeret for sæsonudsving. En stigning på fire procent fra februar, skriver Danmarks Statistik.

Kigger man på årets første tre måneder, første kvartal, steg antallet af nye biler med seks procent i forhold til de første tre måneder af 2016.

- De meget store bilsalg i de seneste måneder har resulteret i en stejlere trend end den svage stigning fra oktober 2015 til oktober 2016. Også brugte biler bliver handlet mere, og brugtvognshandler slog rekord i første kvartal 2017, skriver Danmarks Statistik.

11BUSHEDR-082002.jpg

Det er specielt leasing, der trækker op i statistikken. I marts blev 9500 nye personbiler registreret til leasing, et hop på 19 procent i forhold til marts 2016.

Også salget af brugte biler er i hopla.

- Med 124.000 brugtvognshandler i første kvartal - det vil sige ejerskifter kombineret med genregistreringer - er der tale om rekord, og de brugte biler udgjorde 77 procent af husholdningernes bilanskaffelser.

- I de seneste 12 måneder har husholdningerne købt 492.000 brugte biler, og det er mere end 3 procent flere end i den foregående 12-måneders-periode, skriver Danmarks Statistik.

Bilsalg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen