Berlingske Business

Opkøb giver dansk kabelproducent tocifret vækst

I 2017 købet NKT blandt andet kabelproducenten ABB HV Cables, mens Nilfisk blev fraspaltet.

København. 2017 har været et tilfredsstillende år for den danske kabelproducent NKT, der solgte for 1,1 milliarder euro i standard metalpriser, svarende til 8,2 milliarder danske kroner.

Det siger administrerende direktør Michael Hedegaard Lyng i en kommentar til selskabets årsregnskab for 2017, der er fremlagt tirsdag morgen.

- Samlet set var det finansielle resultat i 2017 tilfredsstillende og på linje med de senest udmeldte finansielle forventninger, siger Michael Hedegaard Lyng.

Det er en stigning på 41 procent i forhold til året før. Det er dog drevet af opkøb af andre selskaber, heriblandt selskabet ABB HV Cables, som ifølge direktøren nu er helt integreret i selskabet.

- Med opkøbet af ABB HV Cables har NKT skabt et af verdens førende selskaber inden for højspændingskabler.

- Den nye organisation er fuldt integreret og vi er klar til at kapitalisere yderligere på vores kompetencer, siger han.

Den organiske vækst var 7 procent i forhold til året før.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen