Berlingske Business

Online-spil skal tiltrække unge ingeniører

Et nyt, gratis online-spil skal vække unges interesse for ingeniørfaget.

Ingeniørfagets image skal ændres fra støvet og nørdet til spændende og fyldt med attraktive karrieremuligheder.

En lang række organisationer og ministerier står bag en kampagne, der har som mål at skaffe flere ingeniører.

En del af den kampagne er et nyt online-spil med navnet ”Engineers”. Det udfordrer deltagerne med spørgsmål inden for forskellige ingeniørretninger og byder på viden om bygnings-, kemi-, design-, og maskiningeniør.

Flere spillere kan spille på samme tid og således kommunikere, interagere og ikke mindst konkurrere med hinanden. Særligt den interaktive del henvender sig til spillets målgruppe, som er unge i alderen 13 til 19 år.

Danmark skal i stadig stigende grad konkurrere på viden og udvikling, og her er ingeniører uundværlige. Så beskæftigelsesmulighederne er gode for ingeniører. En prognose har vist, at der, i værste fald, kan komme til at mangle over 16.000 ingeniører i 2020.

Engineers findes gratis via et link på hjemmesiden www.go-ing.dk

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen