Berlingske Business

Offensiv smv-messe til lavpris

Erhvervslivet på Amager håndterer krisen offensivt ved at udvide og samtidig sætte prisen ned på den lokale erhvervsmesse.

Ude på Amager har de fået en god idé. Øen arrangerer nu en erhvervsmesse, som særligt henvender sig til små og mellemstore virksomheder.

Amager Messen, som går i luften 28. og 29. august, vil forsøge at skabe et fundament for en god forretning og reklame for samtlige udstillere – og derfor er deltagerprisen sat meget lavt.

- Amager Messen er fantastisk god – især her i krisetider. Alt for mange virksomheder glemmer at sælge og bruger tiden til at skære ned og fokusere ensidigt på krisen. På messen kan man endda til små penge få en positiv oplevelse med godt salg. Selv er vores fokus i AO kæden især smv´er med op til ti ansatte, primært håndværksmestre, siger Harald Fiirgaard, konsulent hos el-grossist kæden AO.

Messen giver også udstillerne mulighed for at invitere deres forretningsforbindelse ud til en præsentation af virksomheden i en uformel atmosfære.

- En sådan messe er et godt initiativ, som kan brede sig som ringe i vandet og måske få andre erhvervsråd i landet til at støtte lignende initiativer, siger erhvervsrådets formand Hugo Andersen, direktør for Taarnby Karosserifabrik.

Lokalt initiativ

Det er en lokal interessegruppe, der kalder sig »Pitten«, som er initiativtagere til arrangementet. Amager Messen gennemføres på baggrund af erfaringer fra en minimesse, som blev holdt sidste år, hvor kun særligt indbudte havde adgang. I år er private også velkomne.

Selv om messen således har ændret karakter, er grossister og importører fortsat interesserede om at slutte op om messen.

- Vi handler ikke med private, men vi vil altid gerne støtte et lokalt godt initiativ. Vi har mange gode lokale kunder, selv om om vi er både importør af maskiner og har kunder over hele landet, siger direktør Benny Svenningsen, Svenningsens Maskinforretning – blandt andet dansk importør af Bobcat entreprenørmaskiner.

På messen findes der også et område med 50 biler fra de lokale bilforhandlere fra sammenslutningen Biløen Amager.

- Hele Biløen Amager er repræsenteret med i alt 50 varebiler og personbiler, som udstilles på et udendørs område på 1.000 kvadratmeter, siger direktør Bjarne Pape, formand for Biløen Amager og forhandler af Honda og Hyundai.

Mød de andre

Amagerbutikkerne, kendt som Sundbyernes Handelsforening der blev stiftet tilbage i 1893, deltager med et outlet-telt, hvor medlemmerne kan være med.

- Vi har valgt at være med og har og tilbudt vores medlemmer en stand i vores telt. Samtidig kan vores medlemmer lære hinanden lidt bedre at kende og handle med hinanden. Der er desværre ikke den samme lyst til at være medlem af handelsforeninger som før – ikke mindst på grund af de mange kæder, der er dukket op, så messen er en god måde at forbedre forholdene, siger konsulent Tom Fuglevig, bestyrelsesmedlem i Amagerbutikkerne og tidligere indehaver af Amager Trailercenter og Kia på Amager.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen