Berlingske Business

Økologisk øl står foran gennembrud

øl
Foto:

Dagligvarekoncernen Coop har store forventninger til, at økologisk øl kan blive det næste store hit.

Først var det specialøl fra mikrobryggerier, der hittede, og nu kan den næste store dille blive økologisk øl.

Dagligvarekoncernen Coop og bryggeribranchen vurderer, at økologisk øl står foran et gennembrud, skriver Politiken.

Salget af økologisk øl udgør i dag 2,5 procent af det samlede ølsalg i Coops kæder. Men koncernen venter, at der om fem år vil blive solgt fire gange så meget øko-øl i butikkerne.

ØL

»Det begynder at stige allerede i år, fordi store bryggerier som Carlsberg og Royal Unibrew lancerer en økologisk pilsner. Hvis vi kigger over en femårig periode, vil jeg tro, at vi får en firedobling af salget, så økologisk øl kommer op omkring 10 procent af ølsalget,« siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen, Coop, til Politiken.

Hos Bryggeriforeningen vurderer man ifølge Politiken, at den største udfordring er mangel på økologiske råvarer. Desuden kan kravene til kontrol hos bryggerier, som både producerer almindelig og økologisk øl, være en barriere.

Thisted Bryghus var det første danske bryggeri, der i 1995 lancerede en økologisk øl.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen