Berlingske Business

Nyt selskab vil føre priskrig med forsikringsgiganter

Et nyt onlinebaseret lavprisselskab vil udfordre de etablerede spillere på forsikringsmarkedet med lavere forsikringspriser. Det glæder Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Et nyt lavprisforsikringsselskab melder sig fra mandag klar til priskrig mod de etablerede forsikringsselskaber som Codan, Tryg og Topdanmark. Det skriver Børsen.

Det nye selskab, Next Forsikring, vil ifølge avisen forsøge at revolutionere forsikringsbranchen igennem en lavprisudvikling, som udbydere som Telmore og Onfone har gjort på telemarkedet. Selskabet er kun at finde på internettet, hvor kunderne skal betjene sig selv online, hvorved traditionelle mellemled skæres væk, mens omkostningerne holdes nede.

»Det danske forsikringsmarked er gået i stå. Der er alt for lidt konkurrence, alt for høje salgsomkostninger, alt for megen administration og alt for lidt fokus på fremtidens kunder. Det forsøger vi at ruske op i nu,« siger administrerende direktør i Next Forsikring, Pelle Martin Smidt, til avisen.

Han ejer med to partnere halvdelen af selskabet, mens Nem Forsikring ejer resten.

Ifølge Pelle Martin Smidt, der også er en del af ejerkredsen bag IT-selskabet Zitcom og medejer af teleudbyderen Flexfone, forventer det nye lavprisselskab at hente 50.000 kunder inden for de første to til tre år.

Next Forsikring vil indledningsvist tilbyde forsikring af bil, hus, indbo, ulykke og hund, skriver Børsen.

Kontorchef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Martin Nyvang byder det nye selskab velkommen:

»Det er bestemt et marked, hvor konkurrencen godt kan blive bedre. Så al nytænkning er godt. Når der er nogle, der tænker nyt, så er der nogle andre, der bliver nødt til at overveje, om de vil følge efter, eller om de vil gøre noget andet for at agere«.

I Topdanmark påpeger privatkundedirektør Erik Adrian at der er »mere end 100 selskaber i forvejen«, hvorfor Next Forsikring blot er en spiller mere.

»Og så er det jo også sådan, at kunderne heldigvis lægger vægt på andet end pris. For rigtig mange kunder er service og tillid helt afgørende nøgleord,« siger han til Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen