Berlingske Business

Nykredits katastrofale kommunikation og Grundfos' jagt på vækst

Nykredit
Nykredits direktør Michael Rasmussen mødte mandag eftermiddag sine utilfredse kunder på afdelingen i Hjørring. Her ses Michael Rasmussen ved mødet . Foto:

Godmorgen

Vi fortsætter i den grad i Nykredit-sporet. Spar Nord og Sydbank tilbyder nu alternative boliglån til realkreditlån for at fastholde utilfredse Totalkreditkunder. Begge parter får gavn af finten, mens boligejernes situation er uændret på grund af en højere rente.
Nykredits kommunikation har været på grænsen til det katastrofale, mener CBS-professor Jesper Rangvid. I en ny analyse konkluderer han til gengæld, at Nykredits plan for børsnotering og bidragsforhøjelser ser fornuftig ud.

Og så slår vi et smut forbi en af landets største virksomheder i Bjerringbro. Mens Mads Nippers medicin mod dårlig indtjening ser ud til at virke i pumpevirksomheden Grundfos, kniber det mere med at få gang i salgsvæksten. Grundfos er langt fra sit mål om en gennemsnitlig årlig vækst på seks pct., men Mads Nipper vil ikke kaste håndklædet i ringen på vækstfronten endnu.

Den helt store »game changer« i energiverdenen er lagring. Udviklingen kører i disse år med rasende fart mod konkurrence­dygtige løsninger, og de første omvæltninger gennem batterier er formentlig lige om hjørnet. På sigt skal andre teknologier dog ­introduceres for at nå målene om 100 pct. ­vedvarende energi.

Apple skal betale en bøde på over 3 mia. kr. i en sag om et priskartel, hvor målet var - i samarbejde med fem forlag - at fastsætte høje priser på e-bøger.

Dagen byder på kvartalsregnskab fra SAS. Læs om dagens øvrige begivenheder.

Med ønsket om en god dag

Morten Thorborg Jasper

Jourhavende, Business.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen