Berlingske Business

Ny sparebølge vil ændre virksomheder radikalt

Mange danske virksomheder har allerede i dag hentet 75 pct. af de oplagte besparelser, de kan.

Men fortsætter krisen i lang tid, bliver de næste beslutninger både hårde og afgørende for, hvordan virksomhederne vil se ud i fremtiden. For mens virksomhederne i dag henter besparelser på snart sagt samtlige afdelinger i organisationerne - med reduktioner i omkostningerne inden for indkøb, finansiering, lagerstyring og produktion - bliver de næste skridt langt mere vidtgående, mener eksperter. Det skriver dagbladet Børsen.

»Det næste store skridt for mange virksomheder er, at de skal overveje at outsource ikke bare deres produktion, men også store dele af deres forskning og udvikling. Det er en trend, vi vil se i fremtiden, og som tager fart her under krisen,« siger Poul Skadhede.

Han er direktør i konsulenthuset Valcon, der hjælper virksomhederne med at komme igennem krisen. »Der vil komme en kæmpe bølge i forbindelse med finanskrisen. Ikke bare inden for outsourcing af produktion, men også af de tidligere kerneopgaver, som virksomhederne selv har stået for,« siger Skadhede.

Han mener, at de gode ideer stadig skal skabes herhjemme, mens udvikling af de første modeller af nye produkter ofte kan foretages i udlandet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen