Berlingske Business

Nu peger pilen opad for virksomheder

Regnskabssæsonen kører på højtryk, og fine præstationer fra storbanker og tunge amerikanske virksomheder varsler, at tilbagetoget fra krisen kommer hurtigere.

De positive halvårsresultater fra både udenlandske og danske selskaber varsler, at virksomhederne nok skal komme igen.

Det er især virksomhedernes evne til at spare på omkostninger, der overrasker positivt, vurderer chefrådgiver i Nordea Torben Høyer.

- Det betyder, at virksomhederne hurtigere kan komme tilbage efter krisen, siger han til RB-Børsen.

Tirsdag præsenterede den tyske storbank Deutsche Bank sit regnskab med en stigning i overskuddet for andet kvartal på 68 procent, og andre internationale banker som Credit Suisse, Goldman Sachs JP Morgan, samt hjemlige Nordea, har vist større indtjening på aktie- og værdipapirhandel.

Samtidig er den amerikanske regnskabssæson for de tungeste selskabers vedkommende overstået, og den er overstået vel.

- Den røde tråd er, at selvom regnskaberne er dårlige, så er de bedre end ventet. Det skyldes en kombination af, at virksomhederne melder meget forsigtigt ud, fordi de er bange for at skuffe, samt at analytikerne har været meget forsigtige op til denne regnskabssæson, siger Torben Høyer.

Dermed er retningen for markedet lagt, og han ser pilen pege mere op end ned for USA og dermed også for resten af verden.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen