Berlingske Business

Nu er der flere stillinger at søge

ARKIVFOTO 2010 fra Jobcenteret på Nyropsgade i København- Se R
Der er fremgang i opslåede stillinger. Samlet blev der lagt 16.500 nye jobannoncer på nettet i oktober. Foto:

Der er fremgang i opslåede stillinger. Samlet blev der lagt 16.500 nye jobannoncer på nettet i oktober.

Efter nogle svage måneder hen over sommeren er Dansk Jobindex begyndt at pege op igen.

Det skriver cheføkonom i Danske Bank Steen Bocian i en kommentar.

Der var en fremgang i antallet af nye jobannoncer lagt på nettet på 800 fra september til oktober - niveauet er nu oppe i nærheden af, hvad man så inden sommeren.

Samlet blev der lagt 16.500 nye jobannoncer på nettet i oktober.

- Rom blev som bekendt ikke bygget på en dag, og vi kan da heller ikke på baggrund af dagens tal konkludere, at krisen på arbejdsmarkedet er lagt bag os, men dagens tal er trods alt et skridt i den rigtige retning, væk fra krise og tættere på genopretning, vurderer Steen Bocian.

Der er trods fremgangen i antallet af nye jobannoncer lagt på nettet fortsat meget langt op til niveauet, inden finanskrisen satte ind.

- Der blev, inden finanskrisen ramte os, lagt over 30.000 nye jobannoncer på nettet hver eneste måned, det er mere end dobbelt så mange end det nuværende niveau. Men vi har trods alt lagt den værste del af krisen på arbejdsmarkedet bag os. I 2009 nåede antallet af nye jobannoncer lagt på nettet ned under 13.000 pr. måned, oplyser cheføkonomen.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen