Berlingske Business

Norwegian fortsætter fremgang trods pres på priserne

Norwegians vokseværk smerter i regnskabsbøgerne
Arkivfoto. Lavprisselskabet Norwegian flyver stadigt flere passagerer. I september krydsede selskaber ny milliongrænse. Foto:

Lavprisselskabet Norwegian flyver stadigt flere passagerer. I september krydsede selskaber ny milliongrænse.

Det går stadig flyvende for det norske lavprisselskab Norwegian. Antallet af passagerer stormer frem, og flyene er fyldte. Det viser de seneste trafiktal, der dækker over september.

Norwegian fløj 14 procent flere passagerer i september end i samme måned sidste år. Dermed fløj Norwegian 3,2 millioner passagerer i måneden.

Den samlede trafik, målt på antallet af fyldte sæder ganget med hvor langt de har fløjet, steg med 29 procent år til år i september. Kapaciteten steg med 28 procent, og det betød, at 89,7 procent af alle sæder var fyldte.

Det er et afgørende tal i industrien, da evnen til at tjene penge - specielt for lavprisselskaber - er meget afhængig af, at så godt som alle fly er propfyldte altid.

»Vi er meget tilfredse med, at stadig flere passagerer vælger Norwegian, når de skal ud at flyve; ikke mindst i jobsammenhæng.«

»Vi oplever stabil, god efterspørgsel i Skandinavien, men væksten er størst på selskabets interkontinentale ruter,« skriver administrerende direktør Bjørn Kjos i en pressemeddelelse om septembers tal.

Det er dog ikke lutter lykke for Norwegian. Priserne er nemlig stadig under pres. Omsætning per fløjet sædekilometer faldt med syv procent i måneden.

Kjos og Kise

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen