Berlingske Business

Norske boliger stiger i pris

Norske boliger stiger i pris - 1
Foto:

Det norske boligmarked trodser krisen. Fra juni til juli steg boligpriserne i Norge med 1,4 procent.

Mens det danske boligmarked er gået i sort og friværdierne rasler ned, ser det anderledes pænt ud hos vores norske broderfolk.

I Norge steg boligpriserne fra juni og til juli med 1,4 procent. Den stigning kommer efter en fremgang i omsætning på 27 procent i juli sammenlignet med samme måned sidste år.

Totalt blev der omsat 4.195 boliger på det norske marked i årets syvende måned.

Stor vækst i omsætningen
Det fremgår af tal fra Norges Eiendomsmeglerforbund, NEF, og Eiendomsmeglerforetakene, EFF, som netop er blevet offentliggjort.

”Den klart tydeligste tendens i juli er den store omsætning. Det er en normalisering af markedet, og folk føler sig tryggere ved at handle,” siger afdelingsleder i NEF Christian Dreyer.

Generelt set har det norske ejendomsmarked klaret sig vældig godt i år. Alle måneder undtagen marts har budt på stigninger i boligpriserne. I juni voksede priserne med 1,1 procent korrigeret for sæsonudsving.

Lidt uenige
De norske eksperter er lidt uenige om, hvorvidt den flotte udvikling vil fortsætte. En cheføkonom tror på, at boligpriserne skal kravle i vejret med 10 til 15 procent inden udgangen af 2010.

En anden økonom påpeger, at boligpriserne vil gå op på grund af den lave rente, men en højere ledighed og generelt svagere norsk økonomi vil trække i den anden retning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen