Berlingske Business

Nordea-kunder kan handle på farten

03BUsnordea.jpg

Nordens største bank, Nordea, tager nu konsekvensen af, at deres kunders vaner i stigende grad flytter sig fra PCen til smartphones og tablets.

Generelt hiver flere og flere danskere deres smartphone eller tablet frem i stedet for PCen, når de skal online. Det gælder også bankkunder, der gerne vil tjekke kontoen eller den aktuelle status på deres investe­ringer.

Derfor får Nordeas 200.000-300.000 kunder, der i dag har adgang til Online Investering, nu adgang til den nye handelsplatform Nordea Investor, som dermed erstatter Online Investering.

Den nye platform tilbyder kunderne kommentarer, nyheder og anbefalinger fra hele aktieuniverset, uanset hvilken enhed man benytter.

»Brugerne bevæger sig i stigende grad over på mobilen. Det er den efterspørgsel, vi gerne vil imødekomme,« siger Anne Buchardt, chef for opsparing og pension hos Nordea.

Virker på alle platforme

Handelsplatformen er designet med et responsivt indhold, så det tilpasser sig den enhed, man bruger. På den måde er udtrykket altid det samme, uanset om du logger på fra PCen eller din smartphone.

»I forhold til det tidligere setup er det unikke, at det er en samlet handelsplatform, der fungerer fra både PC, mobil og tablet og giver et hurtigt, samlet overblik,« siger hun.

Nordea-chefen fortæller, at man får et overblik over sin portefølje og kan handle og understreger desuden, at man som kunde får adgang til at se analyser, markedskommentarer og anbefalinger om ca. 1.200 virksomheder fra Nordeas eksperter.

»Man får både brugervenlighed og mulighed for at gå i dybden på alle enheder. I markedet er det unikt at få adgang til nyheder og anbefalingsunivers, og det synes vores kunder er rigtig interessant, uanset hvor de er,« siger Anne Buchardt og uddyber, at kunderne kan handle alle steder – fra sommerhuset i Tisvilde til stranden på Mallorca.

Danske Bank er også med fremme

Hos Danske Bank noterer man sig Nordeas handelslancering, men understreger, at den teknologiske udvikling også er af højeste prioritet hos Danmarks største bank.

»Vi har et stærkt og konkurrencedygtigt koncept til vores kunder, som vi udvikler på hver dag. Vi har mange dygtige konkurrenter, blandt andre Nordea, men vi kan ikke genkende billedet af, at de er foran os. Tværtimod er vi med helt fremme, når det gælder teknologiske tilbud til kunderne, for det forventer de af os,« siger Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef i Danske Capital, der har ansvaret for hovedparten af Danske Banks investeringsprodukter, og understreger, at Danske Banks kunder også kan handle under palmerne.

Anne Buchardt mener også, at Nordea med løsningen imødekommer alle kunders behov, der er meget forskellige.

»Vores ambition har været, at det er til alle vores kunder, både dem der går op i, at det skal være simpelt, og dem der gerne vil fordybe sig og bruge mere tid på deres investeringer.«

Kunderne kan selv indrette den nye platform med forskellige komponenter, så arbejdsfladen passer bedst muligt til interesser og behov. I første omgang er den lanceret for danske kunder, men på længere sigt skal den spredes til Nordeas andre lande. Den har været længe undervejs, og tidligt i udviklingsprocessen er brugerne blevet inddraget for at kende deres præferencer. Inden lanceringen deltog en række kunder i et pilotforløb, hvor de skulle give feedback, forholde sig til platformen og besvare spørgeskemaer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen