Berlingske Business

Nets og Mobilepay glæder sig over rekord på black friday

fadsfd432141234fdsafd412434fdsaf341
Foto:

Danskernes dankort var rødglødende fredag, hvor den amerikansk shoppingdag black friday fandt sted, og med en omsætning på 2,1 mia. kr. blev dagen den største enkeltstående shoppingdag i Danmark nogensinde.

Det oplyser Nets i en pressemeddelelse.

- Black Friday var en travl dag for danskerne og Dankortet. Forbruget med Dankort overgik rekorden fra sidste år med 5,8 pct.

- Det er imponerende. Vores vurdering er, at mange af betalingerne i butikkerne har været kontaktløse, for det netop er i situationer med trængsel og kø ved kasseapparatet, at det kan være en fordel at betale kontaktløst, siger Jeppe Juul-Andersen, der er ansvarlig for Dankort hos Nets, i meddelelsen.

FILE GERMANY USA WASHINGTON POST BEZOS

Nets peger på, at omsætningen kan vokse de kommende dage, efterhånden som netbutikkerne får pakket og sendt bestillingerne afsted og derefter modtager betalingen.

Også Danske Banks Mobilepay har hænderne over hovedet efter fredagens store shoppingdag, som ifølge Mobilepay blev betalingsløsningens gennembrud online med en total volumen på 118 mio. kr.

- Det blev vores definitive gennembrud. Sammenlignet med sidste års black friday voksede salget med 270 pct.

- Sammenlignet med fredag for en uge siden var væksten 1120 pct. Sagt i penge, så købte danskerne sko, cykler, computere og meget andet for 118 mio. kr. med Mobilepay i går, skriver Peter Kjærgaard, pressechef i Mobilepay, i en meddelelse.

/ritzau/FINANS

BM Indland

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen