Berlingske Business

Mia vil gøre en forskel

Billede
Mia Petring, der er Global Customer Insight Manager hos Novo Nordisk, foretrækker at have et job, hvor hun kan mærke, at produktet gør en forskel for brugerne. Og så må virksomheden gerne have en international tilgang. (Foto: Ólafur Steinar Gestsson)

29-årige Mia Petring er Global Customer Insight Manager inden for commercial planning i Novo Nordisks global marketing afdeling. Lyder det internationalt? Det er det også.

Mia Petring valgte tidligt, at hendes karriere skulle have et internationalt perspektiv. Da hun var færdig med sin kandidat som cand.merc.int. på Copenhagen Business School, valgte hun at søge et af Novo Nordisks graduate-programmer, hvor hun fik mulighed for komme ud at arbejde internationalt i en ung alder.

»Jeg har tidligere arbejdet i internationale virksomheder og organisationer, for eksempel var jeg i praktik i FN. Så det var rigtigt vigtigt for mig at arbejde i en international virksomhed, der samtidig gør en samfundsforskel, og for mig var det meget tydeligt, at Novo Nordisk gør netop det,« siger Mia Petring.

Billede

Og netop internationale muligheder og et inspirerende formål i virksomhederne sætter især kvindelige studerende meget højt. 44 procent af kvinderne i Universums undersøgelse siger, at de ønsker at arbejde i en virksomhed, hvor der er mulighed for internationale rejser og udveksling, mens 39 procent søger et inspirerende formål i virksomheden. For mændene er tallene henholdsvis 35 procent og 23 procent.

I sit arbejde som Global Customer Insight Manager er det Mia Petrings opgave at være tæt på læger og patienter over hele verden. Hun skal kende deres ønsker og behov, så Novo Nordisk kan udvikle og markedsføre sine produkter i den retning, patienterne ønsker det.

Billede

»I min rolle sidder man nogle gange foran en computerskærm i flere timer. Så skal man huske sig selv på, at man rent faktisk laver noget, folk har brug for, og at man gør en forskel,« siger Mia Petring.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen