Berlingske Business

Metro-entreprenør søger nu om at ansætte lærlinge

Metrolarm_business
Foto:

Hovedentreprenøren CMT har søgt om godkendelse som uddannelsessted og taget første skridt til at få flere lærlinge på det københavnske metroprojekt, skriver Licitationen.dk.

For få dage siden kom det frem i Politiken, at der, to år efter det første spadestik blev taget, blot var skabt to lærlingepladser på det 22,2 milliarder kroner dyre offentlige byggeri.

- To lærlingepladser forslår som en skrædder i helvede. Der er jo ikke tale om et parcelhusbyggeri, men et kæmpe offentligt byggeri med en gylden mulighed for at løse det notoriske praktikpladsproblem. Det her er et stort tab for både de unge og samfundet. Det ligner politisk slendrian, når der ikke er taget hånd om problemet, sagde arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet dengang til Politiken.

Alene i Region Hovedstaden stod der 1.123 unge og ventede på en praktikplads inden for byggeriet i slutningen af 2012.

BNB

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen