Berlingske Business

Medieboss vinker farvel efter knap 50 år i samme hus

Torben Dalby Larsen - 20180418
68-årige Torben Dalby Larsen beskrives som en ildsjæl af sin bestyrelsesformand. Scanpix/Marie Hald/arkiv

Torben Dalby Larsen har stået i spidsen for Sjællandske Medier i næsten 33 år.

Mediehuset Sjællandske Medier skal have en ny daglig leder.

Det sker, fordi chefredaktør og administrerende direktør Torben Dalby Larsen fratræder ved årets udgang.

1. september er det 50 år siden, at Torben Dalby Larsen begyndte som journalistelev ved Dagbladet i Roskilde.

»Torben Dalby Larsen kan være stolt af de opnåede resultater. Han har aldrig valgt det, der var lettest for ham selv, men konsekvent arbejdet for det, der er bedst for Sjællandske Medier.«

»Han repræsenterer en professionalisme og er en ildsjæl, der er unik,« lyder det fra bestyrelsesformand Niels Jørgen Hansen ifølge Sjællandske Medier.

Det vides ikke, hvem der kommer til at overtage posten, men "bestyrelsen iværksætter straks en procedure", lyder det.

16BUSOpinion-landtransport-.jpg

1. september er det desuden 33 år siden, at Torben Dalby Larsen blev daglig leder af Udgiverselskabet Dagbladet med hovedsæde i Ringsted og siden 2008 med navnet Sjællandske Medier.

Ud over ledelsen af mediehuset har Torben Dalby Larsen haft adskillige topposter i medie- og erhvervsbranchen. Blandt andet har han været bestyrelsesformand i Ritzaus Bureau, ligesom han sidder i både DR's og ATP's bestyrelse.

19BUSNEWYORKTIMES-SULZBERGE.jpg

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen