Berlingske Business

Mario Kart og ny konsol giver bonus for Nintendo

FILES-JAPAN-GAMES-NINTENDO-LIF
De første seks måneder af regnskabsåret er gået godt for Nintendo, hvor klassikere som Mario har trukket læsset. Scanpix/Kazuhiro Nogi

Nintendo har haft et forrygende halvår godt løftet af nye spil og konsollen Nintendo Switch, der er revet væk.

Tokyo. Nintendo, den japanske koncern der i 1980'erne blev synonym med computerspil, kan stadig. En ny konsol og nyfortolkninger af klassiske spil som Mario Kart sælger solidt og sender milliarder af yen i kassen.

Det viser regnskabet for de første seks måneder af Nintendos regnskabsår, der sluttede med september.

»I de seks måneder for Nintendo Switch vandt Splatoon 2, der blev lanceret i juli, stor popularitet i Japan og udlandet, med 3,6 millioner solgte eksemplarer.«

»Mario Kart 8 Deluxe og ARMS solgte også godt efter deres lanceringer i april og juni,« skriver Nintendo.

FILES-JAPAN-COMPANY-NINTENDO-EARNINGS-GAMES

Samlet blev der solgt 4,9 millioner Nintendo Switch-konsoller og 22 millioner spil i de ni måneder.

Nintendo Switch har for længst overgået Nintendos gamle, håndholdte konsol Nintendo 3DS. Der blev solgt for 245,8 milliarder yen Switch i de seks måneder mod 78 milliarder yen til 3DS'eren.

Kombineret med solid medvind på valutamarkedet, sendte det omsætningen op på 374 milliarder yen, 21 milliarder kroner, mere end en fordobling.

FILES-MEXICO-POKEMON GO

Det kunne mærkes på resultatet, der landede på 69,6 milliarder yen mod et minus på 30,9 milliarder yen i samme periode sidste år.

De gode resultater får Nintendo til at løfte sine forventninger til hele året.

»Vi planlægger at lancere Super Mario Odyssey i oktober og Xenoblade Chronicles 2 i december og andre store titler i de kommende måneder,« skriver Nintendo.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen