Berlingske Business
09:01Tryg-aktien sendes ned efter regnskab

»Man bliver lidt afhængig af duften af ny bil«

02BUSLeasing-til-privatoeko.jpg
Kæresteparret Jesper Dahl og Mie Hyllested har igen valgt at lease deres bil nummer to – en Opel Astra. Sikkerhed, brændstoføkonomi, udseende og fleksibilitet var afgørende for, at de valgte at lease frem for at købe. Foto: Sara Gangsted

Jesper Dahl og Mie Hyllested fik brug for en større bil, da de fandt ud af, at de skulle være forældre. De valgte leasing frem for køb på grund af fleksibiliteten.

Privatleasing er ved at blive allemandseje blandt almindelige familier. Nogle af de forbrugere, der har valgt at lease frem for at købe, er kæresteparret Jesper Dahl og Mie Hyllested. De har for kort tid siden overtaget deres anden leasingbil, en Opel Astra, som de skal køre i de næste tre år.

Parret betalte 10.000 kroner i udbetaling. Derudover skal de af med 3.600 kroner om måneden.

BMW-GERMANY/

Til august skal de være forældre, og derfor har de brugt tid på at lede efter en større bil. De har tidligere prøvet at lease, og det besluttede de sig for at gøre endnu en gang. Når aftalen ophører, har de endnu ikke besluttet sig for, hvad der skal ske.

»Det er lige præcis derfor, at vi vælger at lease. Vi ved ikke, hvad der skal ske om tre år, og med leasing har vi ekstra fleksibilitet,« siger Jesper Dahl.

Første gang, han prøvede at lease, tænkte han over, om han ville ende med en uforudset regning. Men det har slet ikke været et problem.

»Man har hørt visse historier om leasing. Især i forhold til, hvordan man bliver behandlet, når man skal aflevere bilen tilbage. Det er klart, at jeg tænkte over det, men det var meget nemt. Jeg endte bare med at aflevere den på et FDM-kontor, og der var ikke de store overraskelser i den forbindelse,« siger Jesper Dahl.

FRANCE-AUTO-SHOW-PEUGEOT

Selv om han og Mie Hyllested ikke ligefrem er bilentusiaster, var de heller ikke ligeglade med, hvilken bil de skulle have.

»Vi er ikke de store nørder, men vi går trods alt så meget op i det, at vi lige undersøger tingene. Vi valgte absolut vores bil, fordi vi synes, at den er rigtig pæn. Så vi var slet ikke ligeglade,« siger Jesper Dahl.

Det betød også noget for parret at få en helt ny bil.

»Man bliver lidt afhængig af duften af ny bil, men det er ikke den vigtigste grund. Det er også rart med en ny bil på grund af sikkerheden, brændstoføkonomien og mange andre ting. Det er ikke fordi, vi har et princip om at køre rundt i noget nyt og smart,« siger han.

Fartkontrol_Bu

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen