Berlingske Business

Mærsk-formand presser på for opkøb og ny Nordea-boss kræver reguleringsstop

Pram
Michael Pram Rasmussen, bestyrelsesformand, AP Møller-Mærsk. Foto:

Godmorgen

Pengene skal ud at arbejde. Michael Pram Rasmussen lukker døren for de investorer, som har håbet på ekstra store udbytter fra den danske olie- og shippingkoncern Mærsk. Al overskydende kapital skal gå til at købe op for, siger han.

Danskerne skal ud at arbejde. Den nye administrerende direktør i Dansk Arbejdsgiverforening, Jacob Holbraad, fortsætter, hvor hans forgænger slap. Alt for mange danskere er på passiv forsørgelse, og det skal der tages hånd om ved trepartsforhandlingerne, lyder meldingen.

Der skal midlertidigt stoppes for yderligere regulering af bankerne, og så skal der gøres status over, om reguleringen har den ønskede indvirkning, så samfundsvæksten ikke bliver kvalt. Det siger Nordeas nye topchef, Casper von Koskull.

Et mystisk selskab i Californien ledet af tidligere Tesla-chefer vil bygge en elbil som Teslas. Er det Apple's myteomspundne bilprojekt, som er på vej? Nej, men hvem er det så?

Mens online-modebutikken Stylepit står i et vadested og venter på afgørelsen af et købstilbud fra Anders Holch Povlsen, buldrer konkurrenterne på markedet derudad. Både tyske Zalando og dansk/svenske Boozt vokser eksplosivt, mens Stylepit står stille.

Se også hvem der er ugens taber og vinder i danske erhvervsliv.

Dagen byder på enkelte nøgletal fra USA. Se dagens øvrige begivenheder her

Med ønsket om en god dag

Morten Thorborg Jasper

Jourhavende, Business.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen