Berlingske Business

Lussing ikke nok til bortvisning

Øretæver uddelt til kolleger under private omstændigheder er ikke nok til en bortvisning.

Til en privat fest kom to ansatte i en Føtex-forretning op at toppes. Den mandlige ansat gav sin kvindelige kollega en lussing, fordi hun havde fortalt hans kæreste, at de tidligere havde været sammen.

Mandag morgen stod chefen klar med en bortvisningsskrivelse til den mandlige kasseekspedient. Pigen havde fortalt episoden til chefen, der truede med sagsanlæg, hvis den mandlige medarbejder ikke ville skrive under på at have udøvet vold, hvilket han derfor gjorde.

Efterfølgende hev den bortviste medarbejder chefen i retten for usaglig opsigelse.

Både byretten og Vestre Landsret mente ikke, at den mandlige kasseekspedient havde misligholdt ansættelsesforholdet, da lussingen blev givet til en privat fest uden tilknytning til arbejdet.

-anis

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen