Berlingske Business

Lidt flere tvangsauktioner

pix-tvangsauktioner
Foto:

Der er lidt flere danskere, der er nødsaget til at forlade hus og hjem, viser nye tal.

Det ser ikke mere lyst ud antallet af tvangsauktioner blandt boligejerne. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

I juli var der 386 tvangsauktioner og det er 14 mere end måneden før. Her lå tallet på 370, korrigeret for sæsonudsving.

Gennemsnittet af tvangsauktioner i 2013 ligger på 395 om måneden. I forhold til tiderne før finanskrisen er der stadig lang vej, før Danmark lander på et mere positivt antal tvangsauktioner.

»At niveauet fortsat ikke kan siges at være normaliseret, vidner om, at boligmarkedet i visse områder af landet fortsat har det vanskeligt. Det er langt fra unormalt, at en ejendom, der ender på tvangsauktioner, har stået til salg meget længe, hvorefter ejer til sidst opgiver at sælge og så kaster håndklædet i ringen,« siger Lone Kjærgaard, cheføkonom i Arbejdernes Landsbank, i en skriftlig kommentar. 

Men på trods af tendenserne lige nu forklarer hun, at der stadig er grund til en smule optimisme.

»Der er små glimt af bedring og med den optøning på boligmarkedet, der langsomt er ved at ske, er der også grund til at være fortrøstningsfuld, når det angår tvangsauktionerne fremadrettet. Vi vil dog næppe komme til at se et markant fald, idet bedringen på boligmarkedet endnu ikke er nået ud til alle egne af landet, og der fortsat står boliger, der er meget vanskelige at komme af med«.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen