Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Lego lancerer social netværks-app for børn

lego
Arkivfoto. Foto:

Lego Life giver børn mulighed for at dele billeder af deres byggeklodser med andre. Sikkerhed i højsædet.

Børn har indtil nu været afskåret fra at bruge sociale medier som Facebook og Instagram, hvor man skal være mindst 13 for at oprette en konto.

Det har Lego nu gjort noget ved med lanceringen af netværksappen Lego Life.

Den gør det muligt for børn - med forældrenes tilladelse - at oprette en profil og dele billeder af deres Lego-kreationer med andre.

LEGO

Der er ikke noget, der hedder et profilbillede. I stedet kan man selv vælge, hvordan den Lego-avatar, der repræsenterer én selv, skal se ud.

Man kan kun kommentere indlæg med særlige lego-emojis, og der er ingen negative af slagsen til rådighed.

Ud over at kunne se andres byggeprojekter stiller appen også en række udfordringer til brugeren som for eksempel at bygge noget grønt og dele det med andre.

Sikkerheden er desuden i højsædet. Via en særlig algoritme screener appen alle billeder, der bliver uploadet, og alle upassende billeder sorteres fra.

Det gælder blandt andet selfies, der gør det muligt for andre at identificere, hvem der står bag en given profil.

Appen er gratis at hente og generer derfor ikke umiddelbart indtægter for Lego. Den findes både til styresystemet iOS, der bruges i Apple-enheder og til Android.

Pix-LegoUK

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen