Berlingske Business

Ledighedskøen bliver stadig kortere

RB PLUS Ringe udsigt til at piske ledige i job
Foto:

Fra september til oktober var der et fald i bruttoledigheden til 120.400 bruttoledige. Det svarer til en arbejdsløshedsprocent på 4,5 pct.

Bruttoledigheden faldt i oktober med 1.100 fuldtidspersoner til 120.400 bruttoledige. Det  svarer til en ledighedsprocent på 4,5 pct., oplyser Danmark Statistik mandag.

Dermed er ledigheden fortsat solidt plantet omkring det laveste niveau siden foråret 2009 – altså i seks år.

»Det kan måske synes overraskende med tanke på, at den økonomiske aktivitet er bremset mærkbart op siden foråret. Man bør dog huske på, at arbejdsmarkedet generelt reagerer med en forsinkelse på en vending i aktiviteten. Det er dertil først i det tilfælde, at virksomhedernes føler sig overbevist om at tilbagegangen er kommet for at blive at fyringerne bliver sat ind. Set i det lys er det heller ikke vores forventning, at vi står over for en nu stigning i ledigheden. Kort og godt fordi at vi forventer at opsvinget igen vil genvinde styrke ind i 2016,« skriver chefanalytiker i Nykredit, Tore Stramer i en komentarer til dagens ledighedstal.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen