Berlingske Business

Leasing skal strammes for at betale bilafgift

RB PLUS Kristian Jensen erkender fejl i skattefadæse Radikal om
-Arkiv- RB PLUS Kristian Jensen erkender fejl i skattefadæse - - - - ARKIVFOTO 2017 af Finansminister Kristian Jensen- - Se RB 14/4 2017 13.06. Kommentator Erik Holstein tror ikke, at De Radikale gavner Kristian Jensen med annoncer med V-næstformanden. . (Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Scanpix 2017) Foto:

Bil-leasing må reguleres, hvis bilafgifterne skal ændres. Det forhandler regeringen og Dansk Folkeparti om.

Det bliver sværere at slippe for bilafgift ved at lease bil. Regeringen og Dansk Folkeparti vil stramme leasingreglerne for at betale regningen for nye bilafgifter.

Det oplyser finansminister Kristian Jensen (V) efter forhandlinger med DF.

- Både Dansk Folkeparti og andre har peget på, at der er et problem med de leasingregler, vi har i dag. Vi kigger på, hvilke udnyttelsesmuligheder der bruges, siger Kristian Jensen.

- Og hvilke ting der skal ændres, så man ikke udnytter leasing som en billig måde til at komme udenom registreringsafgiften.

mand ser på ny bil hos Suzuki

DF mener, at statskassen kan score godt én milliard kroner på at lukke "leasinghullet".

Det afviser finansministeren.

- Det såkaldte "leasinghul" har et vist omfang. Vi skal have regnet på, hvad nettovirkningen er efter adfærd og tilbageløb. Så er der ikke en milliard at gøre godt med, fastslår Kristian Jensen.

Regeringens model koster 900 millioner kroner om året, som falder til 800 millioner kroner, påpeger Kristian Jensen.

DF vil sænke bilafgifter for at sikre miljø og sikkerhed. Regeringen vil have registreringsafgiften ned på 100 procent, så dyre og billige biler koster mindre.

DF's gruppeformand, Peter Skaarup, påpeger, at Folketingets flertal - DF, Socialdemokratiet og De Radikale - kræver sikrere biler.

Bilsalg

- Vi håber, at regeringen lytter til flertallet, siger Peter Skaarup.

Han glæder sig over, at regeringen og DF er enige om at gøre noget ved "leasingfiduser".

- Man kan køre rundt uden at betale nogen som helst registreringsafgift. Det er grundlæggende forkert. Så kan vi finde nogle penge, så vi kan få nogle billigere, bedre og sikrere biler, mener Peter Skaarup.

Studie: Trafikstøj er forbundet med øget risiko for tarmkræft

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen